Uvjeti korištenja
Kako pravilno adresirati poštansku pošiljku? |
Pravilno označena adresa osigurava brzo i sigurno uručenje vaše pošiljke. Neophodno je da adresa primatelja sadrži: 1. Ime i prezime ili naziv primatelja; 2. Naziv ulice i kućni broj ulaza ili naziv sela, zaseoka, naselja ili poštanski pretinac; 3. Poštanski broj i naziv odredišne pošte (mjesta); 4. Za pošiljke u međunarodnom prometu, neophodno je navesti odredišnu zemlju. Vrijednosno i preporučeno pismo moraju sadržati i adresu pošilatelja. Isto važi i za zrakoplovne pošiljke. Primjer pravilnog adresiranja možete pronaći na linku |
Kako mogu pratiti svoju pošiljku ? |
U unutarnjem i međunarodnom poštanskom prometu, pošiljku možete pratiti na službenoj stranici Hrvatske pošte Mostar na linku Pošiljke koje možete pratiti (sve knjižene pošiljke): - preporučene pošiljake (npr. RA123456789BA), - vrijednosna pisma (npr. VV123456789BA), - paketske pošiljke (npr. CP123456789BA ili CC123456789BA), - pošiljke Brze pošte(npr.EM700123123BA) i - PostPak pošiljke (npr. BB123456789BA). Broj pošiljke unosi se u predviđeno polje u cijelosti i bez razmaka između slova i znamenaka. |
Poslao sam obično pismo i nemam nikakvih dokaza (potvrde) da sam pismo predao Hrvatskoj pošti Mostar a pošiljka još nije stigla na odredište. Usto, ne sjećam se točnog datuma slanja pisma. Mogu li u tom slučaju u poštanskom uredu pokrenuti potražni postupak? |
Činjenica je da će biti teško utvrditi sudbinu ovakve pošiljke iz razloga što se obična pisma ne evidentiraju u sustavu Hrvatske pošte Mostar. Prigovor (na obrascu "Potražnica") se može podnijeti samo za one pošiljke za koje se izdaje potvrda o primitku pošiljke. |
U koje države mogu poslati pošiljku uz povrat novca pouzećem / otkupninom (primatelj plaća robu prilikom preuzimanja/uručenja pošiljke)? |
Fizička i pravna osoba iz Bosne i Hercegovine može poslati pošiljku s otkupninom u sljedeće zemlje: - Srbiju - Crnu Goru Plaćanje otkupnine vrši primatelj prilikom preuzimanja pošiljke. Detaljnije informacije o ovoj usluzi nalaze se na linku |
Preselio sam se na novu adresu, a pošta mi još stiže na staru adresu. Što trebam poduzeti? |
Prije uručenja pošiljke možete tražiti dostavu pošiljaka na adresu koju odredite tako da podnesete pisani zahtjev u poštanskom uredu iz kojeg vam se uručuju pošiljke. |
Moja je pošiljka vraćena pošiljatelju jer ju nisam preuzeo u roku navedenom u obavijesti o prispijeću pošiljke. Mogu li saznati tko je pošiljatelj? |
Nažalost, ne možete doznati tko je bio pošiljatelj pošiljke nakon što se pošiljka vrati pošiljatelju. |
Da li se naplaćuje poštarina od 1.80KM na pošiljke iz inozemstva koje imaju registriran i valjan broj za praćenje (tracking number) ili se to naplaćuje bez obzira ima li ga ili ne ? |
Naknada u iznosu od 1,80 KM se naplaćuje za obične pismovne pošiljke iz međunarodnog prometa koje sadrže robu. Za pošiljke koje su poslane kao preporučeno, vrijednosno, paket i koje imaju svoj prijemni broj se ne naplaćuje naknada. |
Jesam li obavezan imati poštanski sandučić? |
Posjedovanje vlastitog sandučića je vaša zakonska obaveza. |
Mogu li poslati hranu u inozemstvo? |
Proizvodi koji se šalju u međunarodni promet, dakle u drugu državu, ne smiju biti iz kućne radinosti. To znači da moraju imati deklaraciju proizvođača. Prehrambeni proizvodi (npr.: med, vino, maslinovo ulje i sl.) koji se predaju za otpremu u međunarodnom zračnom prometu moraju biti tvornički zapakirani i označeni deklaracijom proizvođača. |