You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Uvjeti korištenja

x

Slanje pošiljaka

Kako pravilno adresirati poštansku pošiljku?

Pravilno označena adresa osigurava brzo i sigurno uručenje vaše pošiljke.
Neophodno je da adresa primatelja sadrži:
1. Ime i prezime ili naziv primatelja;
2. Naziv ulice i kućni broj ulaza ili naziv sela, zaseoka, naselja ili poštanski pretinac;
3. Poštanski broj i naziv odredišne pošte (mjesta);
4. Za pošiljke u međunarodnom prometu, neophodno je navesti odredišnu zemlju.
Vrijednosno i preporučeno pismo moraju sadržati i adresu pošilatelja. Isto važi i za zrakoplovne pošiljke. Primjer pravilnog adresiranja možete pronaći na linku
 

Kako mogu pratiti svoju pošiljku ?

U unutarnjem i međunarodnom poštanskom prometu, pošiljku možete pratiti na službenoj stranici Hrvatske pošte Mostar na linku
Pošiljke koje možete pratiti (sve knjižene pošiljke):
- preporučene pošiljake (npr. RA123456789BA),
- vrijednosna pisma (npr. VV123456789BA),
- paketske pošiljke (npr. CP123456789BA ili CC123456789BA),
- pošiljke Brze pošte(npr.EM700123123BA) i - PostPak pošiljke (npr. BB123456789BA).
Broj pošiljke unosi se u predviđeno polje u cijelosti i bez razmaka između slova i znamenaka.
 

Poslao sam obično pismo i nemam nikakvih dokaza (potvrde) da sam pismo predao Hrvatskoj pošti Mostar a pošiljka još nije stigla na odredište. Usto, ne sjećam se točnog datuma slanja pisma. Mogu li u tom slučaju u poštanskom uredu pokrenuti potražni postupak?

Činjenica je da će biti teško utvrditi sudbinu ovakve pošiljke iz razloga što se obična pisma ne evidentiraju u sustavu Hrvatske pošte Mostar. Prigovor (na obrascu "Potražnica") se može podnijeti samo za one pošiljke za koje se izdaje potvrda o primitku pošiljke.
 

U koje države mogu poslati pošiljku uz povrat novca pouzećem / otkupninom (primatelj plaća robu prilikom preuzimanja/uručenja pošiljke)?

Fizička i pravna osoba iz Bosne i Hercegovine može poslati pošiljku s otkupninom u sljedeće zemlje:
- Srbiju
- Crnu Goru
Plaćanje otkupnine vrši primatelj prilikom preuzimanja pošiljke.
Detaljnije informacije o ovoj usluzi nalaze se na linku
 

Preselio sam se na novu adresu, a pošta mi još stiže na staru adresu. Što trebam poduzeti?

Prije uručenja pošiljke možete tražiti dostavu pošiljaka na adresu koju odredite tako da podnesete pisani zahtjev u poštanskom uredu iz kojeg vam se uručuju pošiljke.
 

Moja je pošiljka vraćena pošiljatelju jer ju nisam preuzeo u roku navedenom u obavijesti o prispijeću pošiljke. Mogu li saznati tko je pošiljatelj?

Nažalost, ne možete doznati tko je bio pošiljatelj pošiljke nakon što se pošiljka vrati pošiljatelju.
 

Da li se naplaćuje poštarina od 1.80KM na pošiljke iz inozemstva koje imaju registriran i valjan broj za praćenje (tracking number) ili se to naplaćuje bez obzira ima li ga ili ne ?

Naknada u iznosu od 1,80 KM se naplaćuje za obične pismovne pošiljke iz međunarodnog prometa koje sadrže robu.
Za pošiljke koje su poslane kao preporučeno, vrijednosno, paket i koje imaju svoj prijemni broj se ne naplaćuje naknada.
 

Jesam li obavezan imati poštanski sandučić?

Posjedovanje vlastitog sandučića je vaša zakonska obaveza.
 

Mogu li poslati hranu u inozemstvo?

Proizvodi koji se šalju u međunarodni promet, dakle u drugu državu, ne smiju biti iz kućne radinosti. To znači da moraju imati deklaraciju proizvođača. Prehrambeni proizvodi (npr.: med, vino, maslinovo ulje i sl.) koji se predaju za otpremu u međunarodnom zračnom prometu moraju biti tvornički zapakirani i označeni deklaracijom proizvođača.