You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Uvjeti korištenja

x

Godine 1804. engleski je inženjer Richard Trevithick konjsku zapregu, koja je pokretala vagone po čeličnim tračnicama, zamijenio parnim strojem. Taj događaj od prije 200 godina se smatra razvojem prvog prototipa željezničke lokomotive. George Stephenson 1814. godine uspijeva konstruirati prvi prototip moderne željezničke parne lokomotive (locomotion). Nedugo zatim, 1825. godine otvorena je prva željeznička pruga Stockton – Darlington duga 40 kilometara i brzine od 19 kilometara na sat. Nakon okupacije 1878. godine, austrougarska vlast je već od 1882. godine počela gradnju uskotračne željezničke pruge i čitavu mrežu u Bosni i Hercegovini završila do kraja XIX. stoljeća. Tom prugom povezana je pruga od Slavonskog Broda, preko Bosanskog Broda pa sve do obale Jadranskoga mora i to: Metković, zatim Dubrovnik (Gruž) te Herceg Novi i Zelenika. Prva dionica željezničke pruge u Bosni i Hercegovini, koja je povezivala Mostar i Metković u dužini od 42,3 kilometra, puštena je u promet 14. 06. 1885. godine. Izgradnja željezničke mreže u Bosni i Hercegovini s kraja 19. stoljeća integrirala je Bosnu i Hercegovinu u ondašnju evropsku prometnu mrežu. Hrvatska pošta d.o.o. Mostar izdala je prigodnu omotnicu prvoga dana i maksimum kartu.