You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Uvjeti korištenja

x

Njemački barun Karl von Drais, koji je 1817. godine izumio svojevrsni bicikl na guranje nazvan draisine (drezina), spominje se kao prvi vozač bicikla. Sredinom 19. stoljeća Francuzi E. Michaux i P. Lallement razvijali su bicikl s pedalama na prednjem velikom kotaču koji je kasnije i patentiran. Takvi bicikli imali su probleme s upravljanjem koji su donekle smanjeni uvođenjem upravljača i pomicanja sjedala u bolji položaj. Pravi napredak bio je uvođenje lančanog pogona kojeg su osmislili J. K. Starley, J. H. Lawson i Shergold. Starleyev model bicikla iz 1885. godine najčešće se smatra prvim modernim biciklom. Daljnje poboljšanje bilo je uvođenje pneumatskih guma, 1888. godine, koje je uveo Škot John Boyd Dunlop. Do danas se osnovni koncept bicikla nije bitno promijenio osim što je tehnološki napredak donio primjenu kvalitetnijih materijala u izradi. Osamdesetih godina 19. stoljeća Gottlieb Daimler i Carl Benz, neovisno jedan od drugoga, izumili su automobile pokretane motorima s unutarnjim izgaranjem. Naziv Mercedes potječe iz godine 1900. godine kada je austrijsko-mađarski diplomat i trgovac automobilima Emil Jellinek od Daimlerove tvrtke naručio 36 automobila i zatražio da se ih nazove po njegovoj kćeri Mercedes Jellinek. Dvije godine kasnije ime Mercedes zaštićeno je kao naziv marke. Trokraka zvijezda simbolizira Daimlerovu ideju o proizvodnji prometala za promet zemljom, zrakom i vodom i kao zaštitni znak uvedena je 1909. godine. 1926. Daimlerova i Benzova tvrtka su se ujedinile u tvrtku nazvanu Daimler-Benz AG iz čega nastaje današnji naziv Mercedes-Benz. Hrvatska pošta d.o.o. Mostar izdala je dvije prigodne poštanske marke u arku od 16 maraka, žig, omotnicu prvog dana (FDC) i maksimum kartu (MC).