You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Uvjeti korištenja

x

Mostovi su simbol Mostara, grada na Neretvi koji je gospodarsko, sveučilišno i kulturno središte Hercegovine. Prema dostupnim izvorima prvi put se spominje 3. travnja 1452. u spisima dubrovačkih trgovaca koji spominju prijelaz iznad rijeke Neretve. Najvjerojatnije se radilo o drvenoj konstrukciji na jakim željeznim lancima. Poznati Stari most sagrađen je 1566. po nalogu osmanskog sultana Sulejmana Veličanstvenog. Dolaskom austro-ugarske uprave 1878. grad doživljava snažan graditeljski procvat. U to vrijeme sagrađena su tri mosta: Most cara i kralja Franje Josipa, Lučki most i Carinski most.

            Lučki most (1912. - 1913.) bio je prvi armiranobetonski most izgrađen u BiH i ujedno veliki graditeljski pothvat tog vremena. Izgrađen je prema idejnom projektu inženjera Miloša Komadine, a na inicijativu gradonačelnika Mostara Mujage Komadine. Imao je široki kolnik, nogostup i na početcima mosta dvije svjetiljke (dva kandelabera).

            Carinski most (1916. - 1917.) izgrađen je prema idejnom projektu ing. Miloša Komadine. Koristio se za kolski i željeznički promet te su na mostu bile ugrađene tračnice za uski i normalni kolosijek. Most je izgrađen s bogato ukrašenim ogradama i kioscima na dva luka. Luk nad Neretvom imao je raspon 56 m, a nad obalom 35 m.