You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Uvjeti korištenja

x

Povijest bilježi različite primjere vozila koja su pokretana ljudskom snagom pa se otkriće bicikla ne može vezati za ime određenog izumitelja. Njemački barun Karl von Drais spominje se kao prvi vozač bicikla koji je 1817. napravio bicikl na guranje nazvan draisine. Kriza i nedostatak hrane u svijetu početkom 19. stoljeća potaknuli su ga da pronađe zamjenu za konja, koja bi se koristila za prijevoz, te je izumio Laufmaschine (stroj za trčanje) koji je kasnije nazvan draisine.

Tijekom sljedećih godina bilo je raznih pokušaja razvijanja bicikla, kao što je bicikl s pedalama na prednjem velikom kotaču, zatim uvođenje upravljača i pomicanje sjedala u bolji položaj, a sve kako bi bicikli bili sigurniji i lakši za upravljanje. Prvi pravi napredak bilježi se s uvođenjem lančanog pogona te pneumatske gume.

Jednostavna konstrukcija bicikla nije se značajnije mijenjala od osnovnog koncepta, ali je tehnološki napredak donio primjenu kvalitetnijih materijala u izradi. Danas je bicikl najčešće korišteno prometno sredstvo u svijetu. Konstrukcija bicikla zavisi od toga za što su namijenjeni, bicikli za rekreaciju su praktični i udobni, dok se sportski bicikli koriste na natjecanjima i izrađuju se od lakših i čvršćih materijala.