You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Uvjeti korištenja

x

1903. godine braća Orwille and Wilbur Wright konstruirala su prvi zrakoplov koji su nazvali Flyer. Imao je dva krila i dva propelera i težio je 300 kg. Konstruirati dovoljno lagan motor i postaviti ga tako da pokreće propeler i cijelu jedrilicu bio je na početku 20. stoljeća vrlo složen zadatak jer do tada nitko nije shvaćao načelo rada propelera. Orwille i Wilbur primijenili su načelo propelera kao rotirajućeg krila koji stvara uzgon. Pokušaj brata Wilbura da poleti 14. prosinca iste godine nije uspio. Tri dana kasnije, 17. prosinca, u mjestu Kitty Hawk u američkoj saveznoj državi Sjevernoj Karolini, a uz nazočnost tek nekolicine znatiželjnika, Orwille Wright vinuo se u zrak po prvi put. Let je trajao tek 12 sekundi, a zrakoplov je preletio samo 36 metara. Pa ipak, bio je to prvi upravljivi let u letjelici težoj od zraka. Taj let označio je početak strelovitog razvoja zrakoplovstva. Tijekom I. svjetskog rata zrakoplovi postaju pravi borbeni strojevi. Krajem II. svjetskog rata pojavljuju se i zrakoplovi s mlaznim pogonom, a 1947. godine je po prvi put probijen zvučni zid. Za nepunih stotinu godina pređen je put od leta koji je trajao svega 12 sekundi do nevidljivih vojnih zrakoplova koji, brzinom dvostruko većom od zvuka, prelijeću tisuće kilometara, i interkontinentalnih letova komercijalnih zrakoplova sa 500 sjedišta. Hrvatska pošta Mostar izdala je prigodnu omotnicu prvog dana i maksimum kartu.